Cele mai bune modalitati de a-ti creste nivelul de Glutation

 

Menținerea sănătății, creșterea performanței sportive, prevenirea bolilor și a îmbătrânirii premature depind, intr-o mare masura, de menținerea nivelurilor ridicate ale glutationului.

Glutationul este o moleculă tripeptidă de dimensiuni mici, alcătuită din trei aminoacizi: acid glutamic, cisteina și glicina. Este adesea denumit „antioxidantul principal” sau „mamă a tuturor antioxidanților” deoarece ajută la reciclarea și maximizarea funcției altor antioxidanți cum ar fi vitamina C, vitamina E, coenzima Q10 și acidul alfa-lipoic. Glutationul este considerat cel mai important antioxidant deoarece este singurul capabil să conlucreze cu enzimele. O anume enzimă, glutation peroxidaza (GPx), comunică cu glutationul pentru a preveni oxidarea membranelor celulare. Secretul puterii sale provine din grupurile chimice de sulf (SH) pe care le conține. Sulful este o moleculă lipicioasă și puternic mirositoare care se comportă precum o  hârtie adeziva, iar in organism toate lucrurile rele „se prind” de ea, inclusiv radicalii liberi, substantele toxice ( mercurul) și alte metale grele.

 

Beneficiile glutationului:

Ajută în lupta contra stresului oxidativ: studiile au arătat că menținerea nivelurilor normale de glutation poate ajuta la protecţia organismului împotriva daunelor oxidative.

Participă la controlul inflamației: conform unui studiu publicat în revista Autoimmunity din 2009, glutationul poate ajuta la reducerea inflamației prin stimularea sau inhibarea răspunsului imunologic al organismului.

Ajută la ţinerea la distanţă a problemelor de sănătate legate de îmbătrânire: cercetările arată că îmbunătățirea sintezei glutationului prin creșterea aportului de cisteină poate contribui la atenuarea problemelor de sănătate legate de vârstă, având un efect favorabil asupra sănătății musculare și vasculare, densității osoase și funcției cognitive.

Ajută la combaterea infecțiilor: conform unui studiu publicat în „Biochimica Et Biophysica Acta” din 2013, glutationul poate ajuta la combaterea infecțiilor microbiene, virale și parazitare sporind, în acelaşi timp, activitatea celulelor imunitare și îmbunătățind imunitatea înnăscută și donândită.

Ajută la îmbunătățirea sănătății pielii: un studiu din 2017 publicat în „Dermatologia clinică, cosmetică și investigativă” arată că formele reduse și oxidate de glutation pot ajuta la reducerea apariţiei ridurilor și la îmbunătățirea elasticității pielii.

Intareşte sistemul imunitar: glutationul are un efect semnificativ asupra sistemului imunitar. Un studiu fascinant publicat în revista „The Proceedings of the Nutrition Society” descrie modul în care funcționează procesul. La persoanele cu sisteme imunitare puternice, celulele limfoide dispun de un echilibru precis al glutationului. Chiar și modificările ușoare ale nivelelului de glutation pot întrerupe întregul sistem deoarece anumite funcții biologice, cum ar fi sinteza ADN, sunt „extrem de sensibile” la oxigenul reactiv.

Detoxifică ficatul: ficatul ajută la detoxifierea organismului, iar glutationul ajută la detoxifierea ficatului. Glutationul „se leagă” de substanțele chimice toxice înainte de a a fi eliminate din corp. Drept  rezultat, acesta joacă un rol semnificativ în a susţine organismul să proceseze toxinele din alimente și din mediul înconjurător.

Performanță sportivă și recuperare: îmbunătățirea performanțelor sportive și a timpului de recuperare  este benefică deopotrivă pentru sportivii profesioniști sau pentru pasionații de fitness. Toată lumea poate beneficia de capacitatea glutationului de a îmbunătăți forţa musculară, rezistența și recuperarea țesuturilor. Efortul fizic este parte dintr-un stil de viata sanatos, dar poate provoca daune organismului prin stresul oxidativ. Studiile au arătat că nivelurile de oxidare a glutationului cresc cu 320% în timpul exercițiilor intense, ca un răspuns la leziunile oxidative cauzate de exerciții fizice.Mulți sportivi și entuziaști de fitness își suplimentează nivelurile de glutation pentru a ajuta la combaterea stresului oxidativ și a peroxidării rapide a lipidelor. Minimizarea stresului oxidativ, cauzat de exerciții fizice, este extrem de benefică pentru persoanele care practică exerciţii fizice regulate sau ocazionale, ajutând la protecţia corpului împotriva deteriorării, precum și la optimizarea performanțelor sportive.

Căi naturale de creștere a nivelului de glutation:

Consumați alimente bogate în sulf: sulful este un mineral important care apare în mod natural în unele vegetale și alimente proteice. El este necesar pentru structura și activitatea unor proteine și a enzimelor din organism. Sulful se găsește în doi aminoacizi din alimente( metionina și cisteina) si provine, în principal, din proteine ​​ precum carnea de vită, pește și păsări de curte. Cu toate acestea, există și surse vegetale de sulf cum ar fi legumele crucifere ( broccoli, varză de Bruxelles, conopidă, varză), ridiche, castraveți și mustar. Mai multe studii efectuate pe animale și pe oameni au constatat că consumul de legume bogate în sulf poate reduce stresul oxidativ prin creșterea nivelului de glutation.

Legumele din familia allium (usturoiul, ceapa, leurda, prazul) cresc nivelul de glutation datorită compușilor cu conținut de sulf.

Adăugați alimente bogate în seleniu la dieta dvs.: seleniul este un mineral esențial și un cofactor de glutation, adică o substanță necesară pentru activitatea glutationului. Unele dintre cele mai bune surse de seleniu sunt nuci de Brazilia, tonul galben, halibut, sardine, carne de vită, curcan, pui, ouă, brânza de vaci și orezul brun. Prin creșterea aportului de seleniu vă puteți ajuta să vă mențineți sau să creșteți aportul de glutation din organism.

Introduceti alimente bogate natural în glutation: corpul uman produce glutation, dar există și surse alimentare precum spanacul, avocado, sparanghelul și sfecla, acestea fiind unele dintre cele mai bogate surse. Condițiile de gătit și de depozitare pot scădea cantitatea de glutation care se găsește în alimente.

Supliment cu proteine ​​din zer: producția de glutation pentru organismul dumneavoastră depinde de anumiți aminoacizi. Un nutrient numit cisteină este un aminoacid deosebit de important, implicat în sinteza glutationului. Alimentele bogate în cisteină, cum ar fi proteina din zer, poate crește aportul de glutation. Cercetarile efectuate susțin cu fermitate această afirmație deoarece multe studii au relevat faptul că proteina din zer poate crește nivelurile de glutation și, prin urmare, reduce stresul oxidativ. Evitați orice proteină din zer care este prelucrată sau sub formă de izolat proteic. Vă recomand să folosiți proteine ​​din zer povenit de la animale hranite cu iarbă (vacă, capră) ca şi supliment alimentar. Veți dori să utilizați o pulbere proteică ​​din zer, care este naturală sau organică (când este posibil) și este complet lipsită de pesticide, hormoni, organisme modificate genetic, îndulcitori artificiali și fără gluten. Alegeţi lapte nepasteurizat și neindustrializat.

Aveţi în vedere armurariul: suplimente pe bază de ciulin ( armurariu) sunt un alt mod de a stimula nivelurile de glutation în mod natural. Ciulinul  este compus din trei compuși activi, denumiți generic silimarină, fiind  binecunoscută pentru proprietățile sale antioxidante. În plus, s-a demonstrat că silimarina crește nivelele de glutation și previne scăderea acestuia atât în ​​studiile de laborator, cât și în cele efectuate pe rozătoare. Cercetătorii cred că silimarina are abilitatea de a mențină nivelurile de glutation, prevenind deteriorarea celulelor.

NAC: N-acetil cisteina (NAC), un remediu incredibil de eficient pentru astm, ajută la scăderea severității și frecvenței respiraţiei şuiărătore și dificultaţilor respiratorii prin stimularea glutationului și fluidizarea mucusului din bronhii . NAC este, de fapt, un precursor al GSH și s-a dovedit, in ultimul timp, foarte eficient în tratarea problemelor neurocognitive cum ar fi dependența, comportamentele compulsive, schizofrenia și tulburarea bipolară.

Acid a-lipoic: ajută la restabilirea nivelurilor GSH atunci cand sistemului imunitar este scazut. Doar 300-1200 mg de acid alfa-lipoic zilnic ajută la îmbunătățirea sensibilității la insulină și la reducerea simptomelor neuropatiei diabetice.

Gânduri finale despre Glutation:

– glutation este unul dintre cei mai importanţi si mai puternici antioxidanţi, produs de corp;

– glutathionul este reciclat în organism- cu excepția cazului în care organismul este supraîncarcat cu toxine;

– glutation este, de asemenea, parte integrantă din sistemul de detoxifiere. Toate toxinele aderă la glutation, fiind transportate ulterior la  bilă și, in cele din urmă, în scaun ;

– nivelurile crescute de glutation reduc leziunile musculare, timpul de recuperare după efortul fizic, cresc forţa și rezistența și modifică metabolismul  de la producția de grăsimi la dezvoltarea unei mase musculare slabe.

Surse de informare:

https://articles.mercola.com/vitamins-supplements/glutathione.aspx

https://www.holisticprimarycare.net/topics/topics-o-z/vitamins-a-supplements/1421-what-every-doctor-should-know-about-glutathione.html

https://drhyman.com/blog/2010/05/19/glutathione-the-mother-of-all-antioxidants/

https://blog.paleohacks.com/glutathione/#

https://gshgold.com/glutathione-benefits/

https://draxe.com/glutathione/

https://www.healthline.com/nutrition/how-to-increase-glutathione#sectio

Sunt incantat sa te asist in calatoria ta spre a-ti maximiza nivelul de glutation in organism, cu rezultate exceptionale asupra starii de sanatate, vitalitate si frumuste. Pentru detalii te astept sa-mi scrii pe adresa de e-mail.

 

Citeste si: https://www.wellness-coach.ro/intensifica-ti-hormonul-uman-de-crestere-in-mod-natural/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018-09-06T21:30:25+00:00

Lasa un comentariu