Cum reducem pofta de dulce

 

Există mai multe motive pentru care simţim necesitatea de a mânca dulciuri. Potrivit experţilor, unul dintre motive este zestrea genetică, care stabileşte încă de la naştere gustul dulce preferat pentru tot restul vieţii. Carbohidraţii stimulează eliberarea de serotonină, o substanţă care are drept efect apariţia unei senzaţii plăcute. Gustul dulce determină şi eliberarea de endorfine, nişte substanţe care determină apariţia senzaţiei de calm şi relaxare, aidoma unui drog natural. Mai mult, experţii susţin că este implicată şi o importantă componentă învaţată, suprapusă celei genetice. Astfel, de fiecare dată când ne răsplătim eforturile cu ceva dulce se accentuează preferinţa pentru dulciuri, ducând în final la necesitatea repetată de a mânca dulciuri.

Pofta exagerată de anumite mâncăruri este rezultatul unei gestionări greșite a consumului de alimente și apare atunci când dietă noastră se axează pe alimente industriale rafinate, cu indice glicemic ridicat și valoare nutriţională scăzută, potrivit dr. Gheorghe Mencinicopschi, directorul Institutului de Cercetări Alimentar.

Remedii naturiste:

 

  • Gymnema sylvestre: este o plantă medicinală ayurvedică folosită în mod tradițional la tratarea diabetului, problemelor digestive și ale tractului urinar, obezitatea și hipoglicemia. Este unică prin faptul că ajută efectiv la blocarea gustului dulce al zahărului, împiedicând totodată absorbția acestuia de către organism. Un studiu publicat în 2007 în „Journal of Clinical Biochemistry and Nutrition”, precizează că există o legătură între papilele gustative și absorbția zahărului în intestine. Acidul gimnemic, prezent în gymnema, are o structură moleculară similară cu cea a zahărului. Aceste molecule ocupă temporar receptorii de pe papilele gustative, prevenind activarea acestora în timpul consumului de zahăr.
  • Scorţişoara: folosită ca remediu naturist pentru a trata diabetul de tip II, scorțișoara are abilitatea de a reduce glicemia și a încetini procesul de golire a stomacului. Acest condiment poate inhiba pofta de dulciuri care deseori apare imediat după masă.

  • 5-HTP (l-5-Hidroxitriptofan) este un aminoacid precursor al neurotransmiţătorului serotonină – numită şi „substanţa fericirii” cu urmatoarele efecte: inducerea calmului, siguranţei de sine, relaxării, dorinţei şi capacităţii de comunicare: creşterea nivelului de serotonină, reducerea consumului alimentar excesiv (în special carbohidraţi), cauzat de tulburari emoţionale, reducerea unor forme de dependenţă (de ex.: alcool, tutun).

  • Cromul: este un element esenţial pentru buna funcţionare a organismului şi are o importanţă vitală pentru sănătate. Contribuie la metabolizarea optimă a insulinei, intervenind atât în sinteza cât şi în eliberarea acesteia în sânge. Produsul ajută la scăderea apetitului pentru dulciuri şi controlează eficient indicele ponderal, în sensul scăderii greutăţii corporale.

 

  • Magneziul: este implicat în funcţionarea celulei nervoase. Lipsa magneziului din dietă stă la originea stărilor de confuzie mentală, de dezorientare, la originea insomniilor, a stărilor depresive, a anxietăţii. De asemenea, carenţa de magneziu se manifestă şi prin dureri de cap, ameţeli, tremurături, senzaţie de lipsă de aer, diminuarea reflexelor, scăderea tensiunii arteriale, tulburări de ritm cardiac. Iar la femeile cu carenţă de magneziu, durerile menstruale sunt mai accentuate. Totodată, acest mineral are o influenţă puternică asupra nivelului de zahăr din sânge şi asupra sistemului nervos, iar deficitul de magneziu poate duce la pofta exagerată de dulce şi la instalarea anxietăţii.

 

  • L- Glutamina: aminoacidul care stabilizează glucoza din organismul uman fără a mări nivelul zahărului în sânge și a insulinei, reducând pofta de dulce.

 

Surse de informare:

 

 

2019-06-10T15:09:39+02:00

Lasa un comentariu