Cum sa ne mentinem nevelurile optime de IGF-1

 

Factorul de creștere asemanator insulinei (IGF-1) este un hormon cu o structură similară insulinei și care conlucrează cu hormonul de creștere (HGH) pentru replicarea  și regenerarea celulară.

Hormonul de creștere, produs de glanda hipofiză, stimulează ficatul să producă IGF-1 care determină  ulterior creșterea celulelor din  organism, respectiv creșterea și dezvoltarea ( din pântec și până în perioada adolescenței) mușchilor, oaselor și, de asemenea, la vindecarea ţesuturilor (piele, oase, căptușeală etc.). 

IGF-1 a primit denumirea actuală întrucât are anumite acțiuni asemănătoare insulinei în organism (inclusiv scăderea zahărului din sânge), dar nu este la fel de puternic ca și aceasta când vine vorba de controlul nivelurilor de glucoză din sânge. Deoarece mediază multe dintre efectele hormonului uman de creștere, mulți cercetători văd acești doi hormoni inseparabili ca şi funcţionalitate.

Iată câteva dintre aspectele pozitive generate de IGF-1: 

– susţine construirea masei musculare și creșterea forţei;

– ajută la prevenirea pierderilor musculare;

– poate spori performanțele fizice, recuperarea musculară și ajuta la vindecarea accidentarilor;

– favorizează reglarea nivelurilor de grăsime corporală (țesutul adipos);

– sporeşte forță musculară ca răspuns la antrenament;

– ajută la construirea oaselor și protejează împotriva pierderiilor osoase;

– contribuie la reglarea nivelului zahărului din sânge și la scăderea factorilor de risc pentru diabet;

– sprijină creșterea și dezvoltarea copiilor;

– poate ajuta la prevenirea subţierii pielii.

Aspecte care intensifică producţia de IGF-1:

– exercițiile intense / solicitante și antrenamentul HIIT: exercițiile efectuate în mod viguros ajută la eliberarea mai multor hormoni de creștere mai ales în perioada de început. Cu timpul însă, pe măsură ce corpul se adaptează cu acest timp de exerciţii, poți începe să eliberezi mai putin IGF-1.

– antrenamentul de forta (cu greutaţi): este una dintre cele mai bune modalitati de a creşte nivelul de IGF-1 şi de a reţine (câştiga) masa musculară. IGF-1 ne ajută, de asemenea,  să ne adaptăm „stresului” la care sunt supuşi mușchii în timpul antrenamentului cu greutăți. Aceste aspecte pozitive sunt atribuite, în mare măsură, HGH-ului (hormonului uman de crestere), cât şi IGF-1 (Factorului de crestere asemănător insulinei), care conlucrează cu HGH.

– consumul unor cantități mari de lactate și proteine: există unele dovezi conform cărora consumul ridicat de proteine ​​din produsele lactate poate duce la creșterea nivelului sanguin al IGF-1;

– consumul de calorii suficiente pentru a vă susține nivelul de activitate fizică și solictarile organismului;

– somnul suficient şi de calitate: privarea de somn se poate periclita în multe moduri starea si nevelurile hormonale din organism. Un  somn odihnitor este important pentru producerea hormonului de creștere, recuperarea după exerciții fizice, sănătatea neurologică, controlul apetitului și multe altele;

– şedinţele de saună: anumite studii sugerează faptul că sesiunile de saună de 60 de minute de, două ori pe zi timp de o săptămână, pot crește semnificativ producția de hormon de creștere (HGH), lucru care se crede că se aplică și în cazul IGF-1.

Surse de informare:

Sunt incantat sa contribui la cresterea si mentinerea nivelurilor tale te IGF-1, care alaturi de HGH, iti mentin tineretea, vitalitatea, buna dispozitia si te ajuta sa obtii performante fizice optime.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2018-11-06T19:02:36+00:00

Lasa un comentariu