Intensifica-ti Hormonul Uman de Crestere in mod natural

 

Fântana tinereţii veşnice a fost vânată de la începutul timpului. Oamenii au căutat leacuri magice pentru a prelungi viața și a restabili energia și frumusețea tinereții. Hormonul uman de creștere  este cheia pentru a te simți cu cateva decenii mai tânăr, și acum te poți bucura de beneficiile acestuia în mod natural.

Ce este Hormonul Uman de Creștere?

Hormonul uman de creștere (somatotropina) este un hormon polipeptidic (compus din 191 de aminoacizi), secretat de partea anterioară a glandei pituitare, glanda comandă a corpului. Somatotropina este produs în mod natural, depozitat și eliberat de somatotrope (celule situate în lobul anterior al glandei pituitare). După cum sugerează și numele, acesta promovează creșterea în înaltime la copii și adolescenți. Odata ce organismul îşi încetează creşterea nivelul  HGH se reduce și adesea devin foarte scăzut la  adulti. Hormonul uman de creștere ajută toți hormonii să funcționeze mai bine datorită procesului de reglare a receptorilor celulari din organism. De exemplu, HGH crește numărul de receptori celulari  pentru estrogen, pregnenolon, progesteron, testosteron și pentru diferiti alţi hormoni. Odată secretat, HGH rămâne activ în fluxul sanguin pentru câteva minute, timp suficient care ii permite ficatului să-l transforme în factori de creștere, cel mai important fiind factorul de creștere asemănător insulinei (IGF-1), care are proprietăți de promovare a creșterii asupra fiecarei  celule din corp. Hormonul de creștere este eliberat în pusee la fiecare trei până la cinci ore de către glanda pituitară. Hipotalamusul din creier reglează secreția hormonilor din glanda pituitară. Pentru ca glanda pituitară să elibereze mai mult hormon de creștere, hipotalamusul trebuie să genereze hormonul de eliberare a hormonului de creștere (GHRH). GHRH, la rândul său, semnalează glanda pituitară pentru eliberarea hormonului de creștere.

Care este importanța hormonului uman de creştere?

– creşte forţa şi masa musculară: abilitatea dumneavoastră de a construi muşchi fara grăsime este alimentată de HGH;

– stimulează energia și vitalitatea;

– ajută la menținerea aspectului tineresc;

– sporește dorința sexuală: creșterea HGH duce la o sporire a producției de testosteron, ceea ce poate îmbunătăți sănătatea sexuală;

– reglează metabolismul mineral și densitatea minerală osoasă: duo HGH/ IGF- 1 stimulează celulele care formează osul (osteoblastele), ceea ce duce la creșterea masei osoase.

– îmbunătățește semnificativ vindecarea leziunilor și rănilor: HGH este necesar pentru repararea celulelor deteriorate și înlocuirea celor moarte.

– accelerează lipoliza și descompunerea lipidelor;

– îmbunătățește funcția cognitivă și ridica starea de spirit la adulți;

– preîntampina restrangerea (scăderea în dimensiune) organelor majore odata cu înaintarea în varstă.

Declinul HGH:

La om, după vârsta de 20-30 de ani, nivelul HGH scade cu 14-15% la fiecare 10 ani; la vârsta de 60 de ani HGH este de obicei mai mic decât jumătate din ceea ce era la 25 de ani. In jurul varstei de 20 ani hipofiza noastra produce aproximativ 500 mg pe zi, la 40 numai 200 mg / zi și la 60 coboara până la 25 mg pe zi. IGF-1 (factor de creștere asemănător insulinei) reflectă același declin. În timp ce HGH este eliberat în mici ţaşniri (mai mult pe timp de noapte), acesta este activ  în sânge  timp de câteva minute. Cu toate acestea, atunci când este stimulată în mod corespunzător, glanda hipofizară are capacitatea de a elibera mai mult HGH precum la varsta de 20 ani. Hormonii de creștere umană au cel mai înalt nivel când suntem tineri iar corpurile noastre cresc si se dezvoltă intr-un ritm rapid. Deși estrogenul și testosteronul sunt responsabile pentru diferențierea sexuală,  HGH este cel care ne transformă în adulți sănătoși și viguroşi. Pe măsură ce trecem de varsta de treizeci de ani cantitatea de HGH încep să scadă, iar la fiecare zece ani se înregistrează o pierdere de aproximativ 14% din secreția totală de HGH.

La vârsta de patruzeci de ani, organismul secreta doar aproximativ 200mcg de HGH. La aceasta valoare unii bărbați și femei vor prezenta câteva simptome de deficit de HGH ( riduri, pierderea elasticitaţii pielii și a tonusului muscular, oboseală și semne de disfuncție sexuală), insa cei care mențin un stil de viață corespunzător și sănătos pot produce o cantitate semnificativ mai mare de HGH.

Ce anume duce la scăderea hormonului de creștere?

Consumul de carbohidrați rafinaţi și de zahăr: atunci când zahărul este ingerat, acesta este absorbit rapid în intestin, ceea ce determină creșterea nivelului de glucoză din sânge. Reacția organismului la creșterea nivelului de glucoză este eliberarea insulinei, dar și eliberarea somatostatinei. Somatostatina este antagonistul natural al HGH și blochează eliberarea în continuare a HGH.

Privarea de somn: are un impact major asupra ciclului de somn și, prin urmare, influenţează procentul de HGH eliberat în timpul ciclurilor inițiale ale stadiului 3 de somn. Lipsa somnului constitue un factor de stres asupra organismului şi poate  determina ca nivelul hormonilor de stres, cum ar fi cortizolul, să rămână la un nivel ridicat seara, lucru ce influenteaza negativ producţia de HGH.

Hormonii de stres: în timpul zilei glandele suprarenale pompează hormonii în mod ciclic, eliberând cele mai înalte niveluri de cortizol dimineața, și cele mai joase niveluri seara. Pe măsură ce nivelurile cortizolului cresc, nivelurile de HGH scad. Atunci când ritmul normal al producției este perturbat se creează dezechilibru în funcțiile organismului ceea ce poate duce, în timp, la probleme grave de sănătate.

Perturbatorii endocrini: pesticide, erbicide, insecticide, xenoestrogeni (ftalați, bisfenol A, dioxină).

Simptomele deficitului de HGH la adulți:

– anxietate și / sau depresie: se știe că oamenii au ieşiri necontrolate de furie din cauza dezechilibrelor hormonale. Dacă vă simțiți adesea la pamant, lipsiţi de energie sau plini de anxietate și tensiune și nu vă dați seama de ce, poate fi vorba de o epuizarea  hormonală.

– chelirea la bărbați: părul subțire sau rar poate fi, de asemenea, un semn că hormonii tăi de creștere sunt scăzuți.De ce bărbații tind să-și piardă părul (mai mult decât femeile) în timp ce îmbătrânesc? Unul dintre motive este ca hormonii lor de creştere lipsesc în cantitatea corespunzatoare pentru ca părul sa crească sanatos şi puternic.- scăderea funcției sexuale și a motivatiei: nivelurile scăzute ale hormonului de creștere vor avea aproape întotdeauna efectele secundare ale scăderii dorinței sexuale și ale libidoului. În plus, bărbații pot suferi de disfuncție erectilă, iar femeile pot avea probleme cu uscăciunea vaginală. Fumatul, transpirațiile nocturne și dificultatea de a avea orgasme par a fi semne comune ale unor niveluri scăzute de HGH.

– scăderea forţei şi a masei musculare: cand hormonul de creștere se diminuează, masa musculară tinde să scadă în dimensiune și o persoană poate descoperi că nu este la fel de puternică precum în anii trecuţi. În plus, este afectata capacitatea de efort si rezistența ceea ce face mai dificilă recastigarea masei musculare prin exerciții fizice.

– dificultaţi de concentrare și pierderi de memorie: mulți oameni pot constata că abilitatea lor de concentrare și focusare scade odată cu înaintarea în vârstă și scăderea HGH . Este posibil ca acestia să nu mai aibe o memorie ageră (pe termen scurt și lung) pe care o aveau în trecut.- oboseală si modificări ale dispoziției: atat mental cât şi fizic se remarcă  o tendinţa spre oboseală rapidă, chiar și atunci când nu sunt supuși unui stres extraordinar sau unei activități fizice. Somnolenţă se instalează destul de rapid iar dimineaţa poti întampina dificultaţi în a te trezi şi ridica din pat.

– toleranță redusă la exerciții- reducerea densității osoase, crescând susceptibilitatea la dezvoltarea osteoporozei (oasele mai fragile și cu risc la fracturi). Studiile au arătat că persoanele cu niveluri scăzute de HGH sunt mai predispuse să dezvolte osteoporoza.

– sensibilitate la căldură și la rece: bufeurile și transpirațiile nocturne sunt frecvente. De multe ori, organismul nu se poate adapta la schimbările de temperatură.

– niveluri foarte scăzute de energie: scăderea energiei și letargia sunt primele simptome foarte frecvente ale unei deficiențe a hormonului de creștere.

– creșterea în greutate, în special în jurul taliei (adipozitatea centrală).

Cai și modalități de creștere naturală a hormonului de creștere umană:

 1. Nutriția:

Consumul de proteine ​​post-antrenament: timpul de servire al meselor și gustărilor este deosebit de important. Puteţi beneficia de un stimulent HGH consumând o gustare bogată în proteine la cel mult  30 de minute după antrenament. Se poate opta pentru un shake de zer sau un shake de proteine ​​vegane. Această proteină va furniza corpului dumneavoastră combustibilul necesar refacerii și regenerarii musculare la capacitate maxima, determinând creșterea HGH.

Evitați să mâncați înainte de a merge la culcare: este recomandat să evitați să mâncați cu 2-3 ore înainte de a merge la culcare deoarece corpul produce  HGH în cantitati mari pe timp de noapte. Creșterea nivelului de insulină prin consumul multor alimente bogate în proteine ​​și alimente bogate în carbohidrați poate duce la scăderea nivelului hormonului de creștere (când nivelul insulinei este scăzut = se produce mai mult HGH).

Integrați următoarele alimente în dieta: zmeură (pentru conținutul în melatonină), somon crud (pentru vitamina D), ananas (pentru serotonină), boabe de Mucuna (bogată în L-dopa), iaurt (bogat în aminoacidul glutamina) (bogata in aminoacidul L-Citrulina pe care corpul il transforma in arginina pentru a stimula secretia de HGH intr-un mod natural), nuci (contin L-arginina), sfeclă (aliment alcalin care echilibreaza PH-ul in timp ce creste HGH, testosteronul si nivelurile de oxid nitric).

2. Plante medicinale pentru creșterea HGH: În timp ce oamenii de știință dezbat dacă suplimentele alimentare au efecte directe asupra HGH si asupra semnelor de îmbătrânire, mulți fitoterapeuti și stimulează producția de HGH a organismului ca o abordare alternativă la produsele de sinteză.

Mucuna prurien: anumiți neurotransmițători precum dopamina și norepinefrina conţinuţi în această plantă promovează producția și eliberarea hipofizară a HGH.

Epimedium (Horny Goat Weed): plantă chineză cu efect de creştere a energiei yang (masculină) în fiinţa, crește nivelul de dopamină, norepinefrină și alți neurotransmițători care stimulează hipofiza.

Fenugreek: este deosebit de abundentă în compuşi sterolici, cum ar fi glicozidele și saponinele, care pot stimula glanda pituitară sa producă hormonul de crestere precum şi alţi hormoni  cum ar fi hormonul luteinizant și hormonul de stimulare a foliculului (FSH). Diosgenin, un saponin prezent în cantitaţi mari în semințele de schinduf,  îmbunătățește creșterea musculară și greutatea corporala.

Armurariu: ficatul este „laboratorul” organismului care trebuie să funcționeze corect pentru a transforma HGH în IGF-1. Hormonul de creștere este inutil pentru organism dacă nu este transformat în IGF-1. Laptele de ciulin (Silybum marianum) a fost folosit de peste 2000 de ani ca tonic hepatic si regenerator. Extractul din semințele de ciulin (armurariul), numit silimarina, este componenta principală care generează proprietaţiile deosebite.

3. Cele mai bune suplimente pentru stimularea HGH:

L-glutamina: este cunoscută pentru creșterea performanței exercitiilor, menținerea echilibrului acido-bazic și intensificarea depozitarii glicogenului în mușchi.

L-arginina: acționează prin limitarea secreției de somatostatină, inhibitor natural al HGH.

L-lizina: stimulează glanda pituitară pentru a produce niveluri mai ridicate de HGH, rezultatul constand în sporirea performanțelor atletice, stare de spirit crescută, recuperarea mai rapidă şi dezvoltarea masei musculare.

Colostrum: intensifică secreția de IGF-I  care s-a dovedit a îmbunătăți procesul de regenerare și vindecare a mușchilor răniți prin reducerea ratei  catabolice, care are loc după antrenamente intense. Colostrumul crește nivelurile de sinteză a proteinelor şi a masei musculare slabe, evitând în același timp depozitarea grăsimilor.

Proteina din zer: consumul de 20-25 grame de proteină cu absorbţie rapidă, cum ar fi proteina din zer, poate ajuta la stimularea maximă a construcției musculare după exercițiul de rezistență la tinerii sănătoși; proteinele bogate în leucină de înaltă calitate, cum ar fi zerul, s-au dovedit deosebit de importante şi pentru persoanele în vârstă deoarece cresc sinteza proteinelor musculare. Consumarea a 20 de grame de proteine ​​din zer înainte de exercitiu și o altă administrare ulterioară, poate genera efecte maxime asupra dezvoltarii musculaturii.

4. Postul: eficienţa postului  nu constă doar în simpla reducere a caloriilor, ci şi în schimbările hormonale ce derivă. Reducerea insulinei, cortizolului si a altor hormoni ai stresului sunt aspecte care ajută la intensificare în organism a HGH.

5. Exerciții de intensitate ridicată: HIIT promovează longevitatea în cel puțin două moduri: activează enzima telomerază care la rândul ei menţine lungimea telomerilor; și stimulează HGH și IGF-1 care reduc sau inversează procesele degenerative legate de vârstă. Exercitiile de intensitate ridicată pot stimula producţia de HGH cu până la 771%, în timpul unui antrenament de vârf, pentru că se stimuleză fibrele musculare rapide care sunt rareori utilizate în majoritatea programelor de exerciții fizice. Cu cât nivelurile de hormon de creștere sunt mai ridicate, cu atât veți deveni mai sănătoşi și mai puternici. Acest tip de exercitii se recomanda a fie efectuate de 2-3 ori pe saptamană pe o durată care să nu depăsească 20- 30 minute.

Sprinturile: când alergăm la intensitate maximă, trimitem corpului semnalul că avem nevoie de toată capacitatea de funcționare aflată la dispoziţie  pentru a ne adapta şi prospera la solicitarea efectuată. La un sprint complet, celulele noastre musculare sunt deteriorate, țesutul nostru conjunctiv este supus stresului, iar oasele noastre sunt solicitate. Toţi acesti factori ai stresului actionează laolată, trimitand mesaje si semnale creierului, mai exact hipotalamusului. Acesta, la randu său, semnalează apoi hipofiza pentru a sintetiza și secreta HGH care este eliberat în fluxul sanguin, unde stimulează toate țesuturile noastre suprasolicitate să devina mai puternice decât înaintea efortului fizic. Sprinturile ajută la expansiunea creierul indiferent de vârsta. Antrenamentul în regim de sprint intensifică sinteza unei proteine ​​în organism numită FNDC5. Această proteină stimulează producerea factorului de creștere neurotrofic derivat din creier ( BDNGF). BDNGF promovează nu numai sănătatea și supraviețuirea celulelor nervoase și a sinapselor existente, ci încurajează formarea celor noi. Ori de câte ori ne pregătim la cea mai mare intensitate tolerabilă, rezistenta noastră mentală va continua să se îmbunătățească. Un sprinter va fi capabil să înfrunte provocarile zilnice, efortul fizic şi să se adapteze unor solicitari ale mediului extern cu mai multă usurinţă ( cu alte cuvinte va fi mai rezilient).

Sărituri cu genuflexiune înainte: atunci când sunt realizate intens ajută la eliberarea testosteronului și a hormonului uman de creștere.

Flotări  laterale: dacă te confrunţi cu dificultaţi în a creste în volumul masei musculare, flotările laterale efectuate exploziv sunt de mare ajutor, declanşând eliberarea HGH.

6. Somnul:  un somn de bună calitate va face minuni pentru întregul corp. In timpul somnului treci prin mai multe cicluri, respectiv somnul usor, superficial, cand te trezeşti relativ uşor, somnul mai adânc (profund), când este mai greoi să te trezeşti. În timpul fazelor 3 și 4 de somn, așa-numitul ciclu Slow Wave Sleep (somnul profund), se elibereaza majoritatea HGH. Conform ritmului circadian al hormonului de creștere, acesta se eliberează cel mai mult în intervalul 11 PM-2AM, apoi înregistreaza o scădere  urmând să crească din nou ușor în zori. Un aspect important este să te asiguri că încăpera în care dormi este pregatită pentru a stimula somnul, luand în calcul că temperatura să nu fie  prea mare sau prea scăzută, iar camera să fie întunecată si deconectată de la surse de radiaţii electromagnetice (televizor, calculator, telefon mobil).

7. Râsul: cercetătorii Stanley Tan și Lee Berk de la Universitatea Loma Linda din Loma Linda, California, au observat că hormon uman de crestere și endorfinele au crescut cu 27%, respectiv 87%, când subiecţii au anticipat vizionarea unui videoclip plin de umor .

Gânduri de final:

– HGH este o proteină produsă în mod natural de către glanda pituitară, responsabilă de stimularea celulelor musculare, de creșterea osoasă şi de menţinere a tinereţii organismului;

– perioada de vârf a producției de HGH se înregistreaza în timpul copilăriei și în anii adolescenței, apoi începe să scadă la vârsta de 30 de ani și continuă să scadă pe masura ce înaintam în varstă;

– vă puteți stimula producția de HGH în mod natural prin exerciții fizice de intensitate ridicată, reducând consumul de zahăr, având un somn de calitate și practicând postul intermitent.

Surse de informare:

https://www.worldhealth.net/news/age-related-hgh-decline/

https://www.hgh.tv/hgh-injections/anti-aging-longevity/hgh-declines-with-aging.php

https://www.essentialnutrition.eu/en/science/sugar-and-hgh/

https://www.bicycling.com/training/a20039147/this-is-your-body-on-sleep/

https://supplementsinreview.com/growth-hormone/fenugreek-growth-hormone/

https://www.livestrong.com/article/487101-herbs-to-stimulate-hgh/

https://supplementsinreview.com/growth-hormone/colostrum-growth-hormone/

https://fitness.mercola.com/sites/fitness/archive/2013/02/01/whey-protein-improves-hgh.aspx

https://www.dietdoctor.com/fasting-and-growth-hormone

https://spotmebro.com/increase-hgh-naturally/

http://www.rewildthyself.com/sprinting-human-growth-hormone/

https://maxs.com.au/blog/top-8-best-ways-to-increase-human-growth-hormone-hgh-levels-naturally/

https://draxe.com/human-growth-hormone/

https://www.scientificamerican.com/article/is-human-growth-hormone-t/

http://www.antiagecr.com/hght-costs/hgh-decline-with-age-chart

http://www.connealymd.com/blog/stress-and-your-hormones

https://www.endocrineweb.com/conditions/growth-disorders/growth-hormone-deficiency-causes

https://www.hgha.com/hgh-deficiency-signs-and-symptoms-in-adults/

https://spotmebro.com/how-to-increase-hgh-levels/

 

2018-09-02T21:16:57+00:00

Lasa un comentariu