Metode naturale de crestere a inatimii

Inaltimea unui copil este in mare masura predeterminata de genele pe care copiii le mostenesc de la parintii lor. Totusi, exista anumite practici care pot contribui la cresterea in inaltime dincolo de potentialul maxim. Glanda pituitara este cea care secreta hormonul cresterii, responsabil pentru formarea si cresterea masei musculare si a sistemului osos. Procesul de crestere atinge apogeul la pubertate, la varsta cuprinsa intre 12 – 13 ani, si continua apoi inca 6 ani. Exista situatii in care cresterea continua dupa aceasta perioada, insa acestea sunt cazuri mai putine.

Cativa factori contribuie la inaltimea corpului. Se crede ca factorii genetici reprezint cam 60 % din inaltimea unei persoane. Anumiti factori de mediu, cum ar fi nutritia si exercitiile fizice, pot influenta, intr-un procent mai mic, cresterea in inaltime.

  1. Postura: o postura buna ofera multe beneficii fizice. Este o componenta importanta pentru sanatatea spatelui si cresterea inaltimii. O postura corecta iti maximizeaza inaltimea nu numai din motivul evident ca stai dreapt si nu cocosat, dar si din alte considerente structurale si fizice. Poti sa-ti corectezi postura asigurandu-te ca stai intotdeauna cu spatele pe suportul unui scaun si esti constient de faptul ca trebuie sa-ti pastrezi o postura corecta tot timpul. O postura buna o poti obtine cand stai langa un perete. Iti tii capul drept, umerii drepti, iar fundul si calcaiele in contact cu peretele.

  1. Somnul: studiile si cercetarile au aratat ca in cazul persoanelor care dorm dupa tipare proprii, mai ales dupa miezul noptii, corpul va pierde o mare parte din puterea de recuperare sau vindecare, dar va creste si mai putin in timpul somnului. In plus, cand dormiti unul din amino acizii prezenti in organism, denumit hormonul de crestere este eliberat. Glanda pituitara din creier il produce si este eliberat mult mai frecvent in timpul somnului. Acest amino acid este responsabil pentru cresterea oaselor.
  1. Ramai activ: exercitiile fizice practicate cu regularitate sporesc cresterea in inaltime chiar si dupa implinirea varstei de 18 ani. Alergatul, inotul, baschetul si voleiul sunt printre sporturile care stimuleaza cel mai mult cresterea in inaltime, insa orice activitate fizica este benefica. Asta pentru ca exercitiile stimuleaza terminatiile nervoase asociate cu glanda pituitara. Astfel, glanda secreta o cantitate mai mare de hormoni ai cresterii, ceea ce inseamna ca este stimulata cresterea in inaltime.

  1. Stai la soare: plimbarile facute dimineata, in aer liber si in bataia soarelui pot, de asemenea, sa stimuleze cresterea in inaltime. Lumina soarelui ajuta la absorbtia vitaminei D, care la randul ei fixeaza calciul in oase. Asadar, aportul de vitamina D contribuie direct la procesul de crestere a sistemului osos.
  1. Efectuati exercitii fizice specifice:

Atarnatul: daca stati atarnati de o bara, de exemplu, acest lucru va contribui la lungirea picoarelor si a spatelui cu ajutorul fortei de gravitatie.

Indoirile laterale: reprezinta o alta modalitae extraordinara de cresterea inaltimii prin intinderea corpului, lucrand, totodata, muculatura intercostala.

Postura cobrei: este un exercitiu de alungire si extindere a coloanei vertebrale si a musculaturii paravertebrale. Reprezinta unul din cele mai eficiente exercitii youga de crestere a inaltimii.

  1. Urmati o dieta echilibrata si variata: un plan nutritional bine pus la punct ofera organismului toti nutrientii esntiali necesari cresterii si dezvoltatii armonioase.

Vitamina D: este o vitamina care joaca si un rol hormonal in organism, mentinand sanatatea sistemului muscular, osos, a sistemului imunitar si nervos. Vitamina D poate fi preluata prin expunerea la soare sau printr-o alimentatie echilibrata si variata din care sa nu lipseasca iaurtul din lapte crud, uleiul de peste, semintele, nucile si fructele si legumele proaspete.

Zincul: este mineralul parului, unghilor si a pielii sanatoase. Acest element este essential pentru functionarea optima a sistemului imunitar, in procesul spermatogenezei si pentru dezvoltarea armonioasa a testiculelor in perioada pubetatii la baieti. De asemenea este indispensabil pentru asimilarea calciului si sustinerea regeneratii articulare. Sportivii si entuziastii de activitate fizica iau zinc cu regularitate pentru a-si sporii performantele fizice.

Proteinele: sunt substante organice fundamentale in procesul de crestere si dezvoltare, sustinand cresterea, repararea si regenerarea celulara. Proteinele aigura suportul material pentru ca organismul tau sa se devolte armonios, sanatos si puternic. Puteti consuma proteine de calitate introducand in dieta vostra branzeturi obtinute din lapte nefiert, oua ecologice, carne bio, zer organic, nuci, alune, migdale, tofu si quinoua.

  1. Plante si ingrediente ayurvedice pentru cresterea inaltimii:

Ashwagandha: este o planta ayurvedica antistres si cu efect de reintinerire a organismului. Ajuta la cresterea nivelului energetic al organismului si, prin urmare, la sporirea randamentului fizic. Ginsengul Indian este considerata una din cele mai eficiente plante pentru dezvoltarea sistemului osos si pentru cresterea densitatii si remineralizarii oasoase.

Shilajit: este o rasina extrasa din pesterile muntilor Himalaya, avand un o actiune puternic remineralizanta si revigoranta asupra organsmului, find un remediu de exceptie pentru cresterea si dezvoltarea armonioasa a copiilor si adolescentilor.

Amalaki sau amla: este o sursa exceptionala de vitamina C si antioxidanti, cu o influenta deoasebita asupra asimilarii calciului, magneziului si fierului in organism. Amla sustine vitaminizarea organismului si ajuta la constructia de noi celule, urmare a efortului fizic sustinut.

Sunt incantat sa te ajut la conceperea unui plan nutritional si de suplimente care sa-ti sustina dezvoltarea si cresterea corpului conform proprilor doleante.

Pentru detalii te astept sa-mi scrii pe adresa de email!

plantevindecatoare@gmail.com

 Surse:

2020-07-06T18:53:13+02:00

Lasa un comentariu