Solutii naturale de combatere a tranzitului intestinal lent ( consitpatiei)

 

Tranzitul instestinal lent se refera la eliminarea dificila sau neregulata a unui scaun dur, uscat, ca rezultat al alimentelor care se misca incet prin intestinul gros. In majoritatea cazurilor, constipatia apare din cauza insuficientei fibrelor in alimentatie, cat si datorita lipsei lichidelor. Alti factori care pot perturba activitatea intestinelor sunt lipsa miscarii, alimentatia nesanatoasa, procesata, abuzul de antibiotice, lipsa unor nutrienti din alimentatie. De asemena, exista si cauze de natura patologica precum sindromul de colon iritabil, dezechilibrul florei intestinale.

Unele studii atribuie vasului de toaleta cauza dereglarii activitatii intestinaele. In momentul in care cineva sta in sezut pe toaleta, evacuarea se produce cu dificultate, cu incordare, si dupa mai mult timp. Picioarele, aflandu-se la un unghi de 90°, abdomenul apasa pe coapse si defecarea este anevoioasa. Picioarele trebuie sa fie pozitionate la un unghi de 35° fata de restul corpului pentru a ajuta la alinierea rectului si anusului. Aceasta postura determina muschii sa puna presiune pe abdomen si sa faciliteze evacuarea. Problema cea mai grava a toaletelor moderne este ca utilizarea lor poate duce la aparitia unor complicatii deja intalnite frecvent in societatea actuala: constipatie, hemoroizi, colon iritabil, hernie, sau chiar cancer de colon si cancer intestinal. Scaunul confortabil propus de WC-ul englezesc a adus cu sine aparitia multor boli, din cauza pozitiei anormale. Presiunea care se exercita pe sfincterul anal si peretii intestinului gros ajunge sa afecteze si arterele, și creierul.

Cai naturale de tratament:

 

–  Adoptarea unei pozitii corecte pe toaleta: in cartea sa, Gastroenterologie, publicata in 1964, Dr. Henry L. Bockus a concluzionat ca statul pe vine cu coapsele lipite de abdomen este cea mai bune pozitie pentru eliminarea fecalelor.Tot asa, in lucrarea sa din 1966, intitulata Baia, Dr. Alexander Kira sustine ca, prin natura sa, omul are nevoie sa stea pe vine pentru a-si face nevoile fiziologice deoarece aceasta pozitie reduce efortul depus pentru defecare.

Mai mult, in 2003 Dr. Dov Sikirov a publicat un studiu in care compara forta exercitata pentru a sta jos si cea pentru a sta pe vine la toaleta. Astfel, specialistul a descoperit ca senzatia de golire a intestinelor este mai placuta daca stai pe vine. Este necesar de mentionat faptul ca, pentru a merge la baie stand pe vine, picioarele trebuie sa se afle la un unghi de 35° fata de restul corpului. In acest fel, muschii iti apasa abdomenul. Aceasta actiune exercita o presiune in cavitătile interioare ale colonului, eliberand si aliniind canalul anal, facilitand defecarea. Astfel, excrementele sunt eliminate mai repede, mai usor si mai bine.

Poziția corectă de a sta pe toaletă, statul pe vine:

  • Permite eliminarea rapida și ușoara a excrementelor.
  • Împiedica trecerea materiei fecale din colon către intestinul subtire, reducand riscul de contaminare a acestuia.
  • Previne tensiunea in zona anala, ferindu-te de hernie, diverticuloza si alte probleme.
  • Poate face parte dintr-un tratament non-invaziv impotriva hemoroizilor.
  • In cazul femeilor insărcinate, statul pe vine previne exercitarea unei presiuni asupra uterului. De fapt, aceasta pozitie ajuta la pregatirea viitoarelor mame pentru nastere.
  • Previne acumularea fecalelor, unul dintre principalii factori care duc la aparitia apendicitei sau a sindromului de colon iritabil.

 –  Fibrele alimentare: sunt o categorie de carbohidratide origine vegetala si se impart in doua categorii: fibre solubile si fibre insolubile. Ele confera satietate si asigura un tranzit intestinal normal, care este cea mai buna metodă de a te feri de constipatie. Fibrele solubile atrag apa si formeaza un fel de substanta gelatinoasa, conferindu-ți o senzatie de satietate pentru mai mult timp. Cele mai bogate surse de fibre solubile sunt in general fructele ce contin pectine precum merele, prunele, smochinele, dar şi căpșunile, perele şi taratele de psylium ori semintele de chia. Fibrele insolubile nu se dizolva in apa si sunt eliminate in stare aproape intacta. Acestea faciliteaza trecerea alimentelor prin sistemul digestiv. Cele mai importante surse de fibre insolubile sunt cerealele integrale (graul, hrisca, ovazul), nucile, orezul brun, fasolea boabe, mazarea, nautul, lintea, dar si legumele cu frunze verzi precum broccoli, varza, cat si legumele radacinoase precum morcovii, telina, sfecla.

 –  Prunele: stimuleaza peristaltismul (miscarile intestinului) si favorizeaza eliminarea mai usoara a scaunului. Fibrele dietetice din prune au un efect laxativ, datorita sorbitolului continut.

 –  Smochinele: constituie o sursa esentiala de fibre alimentare si ajuta la imbunatatirea digestiei si previn constipatia. Continutul ridicat de potasiu, fier, calciu si fibre vegetale, le fac ideale in scopuri medicale, ca diuretic si laxative“, spune medicul Victor Verinceanu.

 –  Curmalele: sunt printre fructele cele mai bogate in fibre. In 100 de grame de curmale se regasesc nu mai putin de 7 grame de fibre, o cantitate suficient de mare pentru a avea un efect benefic asupra sistemului digestiv. Un studiu publicat in British Journal of Nutrition(2) a demonstrat ca fibrele din curmale contribuie la eliminarea constipatiei si ajuta la reglarea tranzitului intestinal.

  –  Semintele de in: contin mucilagiu. Substanta mentionata provine din fibre solubile. Imediat ce o samanța de in ia contact cu apa, acest mucilagiu este eliberat. Lichidul se ingroasa, devenind vascos. Mucilagiul reprezinta un fel de pasta ce are proprietati laxative, facand ca materiile fecale sa se miste mai repede prin intestine. Spre deosebire de laxativele artificiale, principalul avantaj al semintelor de in este faptul ca acestea nu provoaca  „dependenta”.

 –  Ovazul integral sau taratele de ovaz: fibrele din tarate de ovaz stimuleaza tranzitul intestinal si mentin scaunul moale. Acest lucru este important pentru persoanele afectate de constipatii frecvente. Intr-un studiu efectuat de canadieni, s-a demonstrat ca adaugarea de tarate de ovaz in dieta de zi cu zi a adus subiectilor o imbunatatire a consistentei si frecventei miscarilor intestinale.

 –  Taratele de psyllium: pentru ca aceste tarate sunt solubile in apa, Psyllium poate sa absoarba apa si poate deveni un compus gros si vascos, care rezista digestiei in intestinul subtire. Rezistenta acestor fibre la digestie le permite taratelor de Psyllium sa regleze colesterolul marit, nivelul mare al trigliceridelor si glicemia prea mare. De asemenea, taratele de Psyllium ajuta in ceea ce priveste controlul greutatii si calmeaza diareea si te scapa de constipatie. Spre deosebire de alte surse potentiale de fibre, Psyllium (care este o fibra extrasa din planta numita Plantago ovata) este bine tolerat. Ele functioneaza prin faptul ca cresc in dimensiune scaunul si, prin urmare, ajuta la calmarea constipatiei. Initial, ele functioneaza prin atasarea sau legarea alimentelor partial digerate care trec din stomac in intestinul subtire. Apoi ele ajuta in ceea ce priveste absorbtia de apa, ceea ce mareste dimensiunea si umiditatea scaunelor. Produsul final inseamna ca persoana are scaune mai mari si care trec mai usor prin intestine, iar persoana scapa de constipatie.

 –  Pectina: este o fibra solubila, prezenta in mod natural in multe fructe şi legume. Cea mai mare cantitate de pectina o gasim in cojile de citrice, fiind urmate de mere, pulpa citricelor si de morcovi. Pectina prezenta, in special, in coaja fructelor, are capacitatea de a favoriza digestia, precum si absorbtia unor vitamine şi minerale. Pectina din mere combate constipatia si previne sau trateaza diareea. Problemele legate de colon pot fi rezolvate prin consumul regulat de mere sau prin administrarea suplimentelor alimentare de pectina din mere.

 –  Magneziu citrate: deoarece acidul citric este un laxativ usor, citratul de magneziu este atat un ajutor in cazul constipatiei, cat si un supliment de magneziu. Aceasta este o alegere excelenta pentru persoanele cu probleme rectale sau de colon, dar nu este potrivit pentru cei care au scaune moi.

 –  Aloe vera: este utila in mai toate problemele legate de aparatul digestiv, printre care si colite, ulcere sau sindrom de colon iritabil. Aceasta planta “taie” si dizolva mucusul din intestine, marind astfel absorbția nutrientilor. Polizaharidele din aloe ajuta la indepartarea candidei, imbunatatesc absorbtia si digestia si regleaza nivelul ph-ului. Din cauza compusilor laxativi numiti antrachinone, pe care Aloe ii contine, aceasta va poate ajuta sa eliminati mult mai bine resturile alimentare si sa redobanditi motilitatea naturala a intestinelor. Efectul acestor compusi este de a crește conținutului de apa, de a stimula secretia mucusului si de a creste peristaltismul intestinal.

 –  Extractul din Muguri de Nuc: are actiune reglatoare asupra florei bacteriene intestinale; reduce balonarea si flatulenta.

 –  Extractul din mladite de Merisor: ajuta la regalarea tranzitului intestinal (atat in caz de constipatie, cat si in caz de diaree) si a florei intestinale; poate reduce infectiile si inflamatia de la nivelul intestinului;

 

Plante care se folosesc ocazional:

 

  • Sena: actioneaza prin stimularea directa a peristaltismului intestinal, iritarea mucoasei intestinale si diminuarea consistentei scaunelor (prin scaderea absorbtiei apei si electrolitilor si stimularea eliminarii sodiului si apei in lumenul intestinal).
  • Crusinul: scoarta de crusin contine ca substante active specifice glicozide antrachinonice: glucofrangulozida si frangulozida care se transforma prin oxidare in compusi antrachinonici derivati. De asemenea, mai contine principii amare, mucilagii, rasini, flavone, saponine, steroli, sitosterol, alcaloizi peptidici: fragulina si fraganina. Planta este cunoscuta pentru proprietatile sale medicinale purgative, laxative, antivirale, coleretice, colagoge, vermifuge. Principiile active purificate din scoarta au o actiune de relaxare a musculaturii intestinale, iar extractele totale cresc peristaltismul intestinal.
  • Uleiul de ricin: substantele din compozitia uleiului de ricin irita si stimuleaza peretii intestinali sa impinga continutul spre iesire și sa il ajute sa alunece mai usor prin colon.

  • Uleiul de parafina: este unul dintre cele mai populare si eficiente metode de a ameliora simptomele constipatiei. Uleiul de parafina trece prin tractul gastrointestinal fara a fi absorbit in organism, efectul avand loc la 6,8 ore dupa administrare. Pentru cazuri de constipatie cronica, se administreaza una sau doua linguri de ulei de parafina, in fiecare

Schema ( reteta) de tratament pe baza de plante: sunt incantat sa te asist in redobandirea starii de sanatate, folosid remediile pe baza de plante. Pentru o formula de tratament personalizata te astept sa-mi scri pe adresa plantevindecatoare@gmail.com

 

Surse:

 

2019-10-09T21:47:50+02:00

Lasa un comentariu